Chcesz samodzielnie pozycjonować swoją stronę i nie wiesz od czego zacząć?
Dobrze trafiłeś. Tutaj znajdziesz wszystko w jednym miejscu. Na początku warto jednak zaznaczyć, że samodzielne pozycjonowanie przez osobę, która nie ma odpowiedniej wiedzy w tym zakresie, jest możliwe tylko na początkowych etapach, które opiszę poniżej. Nieumiejętne korzystanie z bardziej zaawansowanych technik może przynieść więcej szkód niż pożytku, więc jeśli nie zadowoli Cię efekt osiągnięty przy użyciu tych metod, lepiej przekaż pałeczkę agencji SEO.
Treść*
Unikalne teksty są absolutną koniecznością, ponieważ kopiowanie treści jest źle widziane przez robota Google. Ten z kolei może ukarać Cię poprzez utrudnienie pozycjonowania i zmniejszenie skuteczności każdego działania. Nawet jeśli prawisz swój błąd, odbudowanie zaufania będzie trwało bardzo długo. Zwróć więc uwagę na oryginalność, ale także na długość tekstu. Co prawda Google nie podaje informacji, odnośnie preferowanej długości tekstu, ale analizując pozycjonowane strony można łatwo zauważyć, że dłuższe materiały są lepiej punktowane. Warto też słowa kluczowe umieścić w nagłówkach, ponieważ są one istotniejszym elementem od zwykłego tekstu. W tej kwestii pamiętaj, żeby zachować umiar i nie wypaczyć naturalnego wyglądu strony.
Potrzebujesz więcej informacji lub pomocy specjalisty? Sprawdź -> LINK
Linkowanie wewnętrzne*
Linkowanie wewnątrz strony polega na umieszczeniu w treści odnośników prowadzących do innych podstron. Są one wyróżnione podkreśleniem i czasami też innym kolorem. Warto dopilnować tego, aby linki faktycznie prowadziły do powiązanych tematycznie materiałów. Ułatwia to poruszanie się po stronie zarówno użytkownikom jak i robotom Google. To z kolei zwiększa czas, jaki czytelnicy spędzają na stronie, zwiększa średnią liczbę odsłon i przekłada się na wyższą pozycję w wyszukiwarce.
Obraz*
Wszystkie grafiki powinny przede wszystkim pasować do treści, jaką obrazują. Z punktu widzenia pozycjonowania warto odpowiednio je nazwać. Nazwa każdej grafiki, poza krótkim opisem tego, co się na niej znajduje, powinna zawierać słowo kluczowe. Pamiętaj też, aby zamieszczać wyłącznie grafiki, do których masz prawa autorskie.
* Strona internetowa ma być przede wszystkim przyjazna dla użytkowników. Dlatego przy realizowaniu każdego podpunktu pamiętaj, aby zwrócić uwagę na przejrzystość, intuicyjność i wygodę w korzystaniu z treści. To spowoduje, że ludzie chętniej wrócą na Twoją stronę, a przecież właśnie o to chodzi.