Jak aplikacje mobilne zmieniają świat?
Można odnieść wrażenie, że szybko rozwijająca się technologia dotyka już niemalże każdej aktywności. Tym samym, coś, co jeszcze kilka lat temu zdawało się wizją rodem z filmów SF, staje się codziennością i ułatwia życie ludziom, a także wspiera biznes oraz pozwala rozwijać produkty i usługi. Wyraźnym trendem w tym aspekcie stają się aplikacje mobilne.
Aplikacje mobilne w epoce digitalizacji
Każdy kolejny rok to rewolucje w świecie digitalizacji i rozwoju aplikacji mobilnych. Im więcej czasu użytkownicy spędzają, korzystając ze smartfonów, tym więcej stron odwiedzają i tym bardziej rozbudowanych i użytecznych aplikacji potrzebują. Statystycznie więc szacuje się, że w 2023 roku zostanie pobranych ponad 400 miliardów aplikacji na całym świecie, z czego 120 miliardów tylko w Stanach Zjednoczonych. Nic więc dziwnego, że ten rynek staje się polem do pokosu dla wielu firm, które wydają ogromne pieniądze na reklamę mobilną. To dochodowy rynek, który będzie generować jeszcze większe zyski.
Tworzenie i rozwijanie aplikacji mobilnych nowoczesnymi narzędziami https://itcraftapps.com jest pewnego rodzaju alternatywą dla pracy wewnętrznego zespołu w firmie. Tego rozwoju współpraca pozwala bowiem osiągać zdecydowanie lepsze efekty, a także dostosować rozwiązania do swoich potrzeb. Najczęściej bowiem jest tak, że prowadzący firmę czy też dział marketingu zatrzymuje się już na pierwszych zagadnieniach. Należy zdecydować, czy lepszym rozwiązaniem są aplikacje natywne czy hybrydowe, jakie są koszty rozwijania tego narzędzia i co zrobić, jeśli budżet na to zadanie jest za mały.
Co wpływa na koszty aplikacji mobilnych?
Na to pytanie nie jest łatwo odpowiedzieć. Na cenę aplikacji mobilnych składa się bowiem wiele różnych aspektów. Jednym z najważniejszych jest to, czy zleca się stworzenie i rozwijanie narzędzia zewnętrznemu dostawcy czy też korzysta się z wewnętrznych zasobów firmy. Warto też zwrócić uwagę, że wraz z postępem rosną też ceny w sektorze IT. Kluczowym zagadnieniem jest jednak to, by określić, dla kogo przeznaczamy aplikację mobilną. To bowiem wpływa na proces rozwijania aplikacji mobilnej, a także na wiele innych czynników. Okazuje się, że różne grupy docelowe wymagają rozwiązywania zupełnie innych problemów. A te wpływają na to, jakie cechy i funkcje aplikacja mobilna będzie musiała posiadać, a także na to, ile czasu użytkownicy będą potrzebować, by ją pobrać. Kojonym aspektem są oczywiście nawyki odbiorców.
Aplikacje mobilne w biznesie
Prawdziwym przebojem na rynku są aplikacje B2C (biznes do klienta). To rodzaj narzędzia przeznaczonego dla firm, które sprzedają swoje produkty lub usługi bezpośrednio klientom indywidualnym. Te aplikacje zazwyczaj zawierają funkcje takie jak koszyki zakupowe online, bramki płatności, katalogi produktów i recenzje klientów. Jak widać, to najczęściej wykorzystywane narzędzia e-commerce, do dostawy jedzenia, lojalnościowe czy fitness, oraz wiele innych. Celem tego typu dodatków dla B2C jest zapewnienie płynnego i wygodnego doświadczenia dla końcowego użytkownika, jednocześnie pomagając firmom zwiększać swoje sprzedaże i przychody. W większości przypadków takie aplikacje są do pobrania w sklepie Google Play lub Apple App Store. Innym trendem są to aplikacje do gier, do streamowania, randkowe, do komunikacji oraz wiele platform mediów społecznościowych. Jak widać, grupa docelowa jest szeroka, a trendy szybko się zmieniają, warto rozważyć nie tylko koszty tworzenia aplikacji, ale także budżet na jej rozwijanie i utrzymanie.